01 september, 2015

Social Carrousel draait met succes!

Gratis en voor niks, met GUN-factor!

De Social Carrousel maakt optimaal gebruik van de mogelijkheden van de sociale media. Deze carrousel is in het leven geroepen door Hedzer Kooistra en is bedoeld om werkzoekers en kleine bedrijven een platform te geven om elkaar gratis te promoten. Kleine moeite………enorm bereik!

Hoe werkt de carrousel?

Alle deelnemers krijgen de mogelijkheid om zich te promoten via Linkedin. We zijn al sinds 2013 bezig om te onderzoeken wat optimaal resultaat heeft. De ervaring leert dat een plaatje, of een foto meer resultaat heeft dan een geschreven tekst. Dus een deelnemer maakt een plaatje, slideshare, foto o.i.d. van zichzelf en datgene wat hij/zij zoekt. Elke week wordt er een schema verzonden van wie er aan de beurt is om gepromoot te worden. Op de dag van jouw promotie plaats je jouw plaatje. De overige deelnemers geven een ‘like’ aan jouw plaatje. Zodoende wordt jouw promotie veel verder verspreid dan als je alleen in jouw netwerk een promotie laat zien. En het blijkt, hoe creatiever de plaatjes, hoe meer ‘likes’, 40 likes is dan geen uitzondering!

Draait het alleen om ‘likes’?

Nee, natuurlijk draait het er niet om wie de meeste likes krijgt! Het gaat er om dat je zichtbaar wordt. Of je nu op zoek bent naar een baan, klus of klant. Want 40 concrete likes geven een veelvoud aan ‘gezien’ op. En hoe vaker je gezien wordt, hoe eerder er aan je gedacht wordt.

Variatie aanbrengen

De Social Carrousel geeft je de mogelijkheid om je te profileren. Hoe je dat doet kun je zelf bepalen. Telkens hetzelfde plaatje inzetten is echter niet zo handig. Want dat is helemaal niet leuk om te ‘liken’ . Leuker wordt het als je varieert in datgene wat je deelt. Dus bijvoorbeeld de ene keer een plaatje met een wervende tekst en de andere keer een blog van jezelf, of iets anders wat je gedaan hebt. Immers op de sociale media gaat het om binden en boeien, óók als je met elkaar hebt afgesproken de update te liken.

Hoe maak je een promotie?

Ben je zelf niet zo handig met het maken van een plaatje of pakkende tekst, binnen de carrousel zijn er genoeg mensen die je hiermee willen helpen.

Aanmelden?

Wil je meer informatie of meedoen: Meld je dan aan bij John Bisschop, Coördinator van de Social Carrousel

Willemijn Lau

Dit is een blog van Willemijn Lau, 'Creëer je eigen werk'.

Word uniek en aantrekkelijk voor de juiste mensen. Ga aan de slag om jezelf effectief te profileren met je deskundigheid en vind zo het werk dat bij je past. Hoe? Dat kan ik je leren. En wat mij betreft gaan we gelijk aan de slag. Willemijn Lau, loopbaanprofessional http://creeerjeeigenwerk.nl/